fredag 10 oktober 2014

Mary Juuselas författarprat om adoption

Var igår och lyssnade när Mary Juusela pratade om adoption. Det var mycket underhållande och tankeväckande. Man vill ju tro att det idag är mer okej att vara adopterad, men det skrämmer mig att hon märker skillnad efter valet och att fler känner att det är okej att kläcka ur sig vad som helst. Jag hoppas det i alla fall inte finns några lärare som idag behandlar elever olika beroende på hur de ser ut! Jag hoppas verkligen, verkligen drt. I min värld finns det inte! Det är ju insidan som är drt viktiga!

I alla fall är det intressant att höra hur hon upplevt att det varit att vara adopterad och vilka svårigheter det finns med att vara adopterad. Jag blev väldigt sugen att läsa hennes böcker. Hon har ju intervjuat väldigt många adopterade och deras familjer. Hennes nya bok heter Den stora återresan.




1 kommentar:

Red Scream sa...

Tack för tipset, ska kolla in hennes böcker.

Här börjar vår historia:

http://redscreamandriesling.blogspot.se/2013/05/kina-prolog-pa-arlanda-och-i-luften.html