fredag 3 januari 2014

Låt vargarna komma av Carol Rifka Brunt

Tänk att den bok som jag läste ut först i år skulle ta mig med storm. Den tog plats i mitt hjärta och själ. Nu efter den är läst så vill jag inte att den ska vara slut. Jag vill inte lämna June Elbus. Trots att det är den första boken för året så vet jag redan att det är en av de bästa för året.

Låt vargarna komma handlar om fjortonåriga June Elbus som 1987 förlorar sin morbror i aids. Hon älskade sin morbror och saknar honom mycket. Hon kan inte heller vända sig med sin sorg till Greta, som stod henne så nära när dövar små för Greta har blivit elak. Då dyker plötsligt Toby upp, morbror Finns pojkvän. June visste inget om Toby och plötsligt får hon veta allt fler hemligheter.

Betyg: -5 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Låt vargarna komma
Originaltitel: Tell the wolves that I'm home
Författare: Carol Rifka Brunt
Antal sidor: 419
Förlag: XPublishing
ISBN: 9789185763511
Utgiven: 2013
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, Cdon

Inga kommentarer: