söndag 3 november 2013

Halloweenfest Från Helvetet, Hell party

Vårt Halloween-tema i år var Helvetet/Hell. Så naturligtvis så var vi ju tvungna att sätta upp denna skylt!




Våra gäster står på menyn.




Utsmycknad på dörren! Det gäller att sätta stämningen!








Lite blodsdroppar i vår takkrona. Jag gillar detaljer!




På fönsterrutorna satte jag upp utskrivna papper med droppande blod. På kvällen när det var mörkt ute blev det effektfullt!




Vilket man kan ana på den hör bilden, men svårt att få fram med en dålig mobilisera.




Röd dukning med läskiga glas




Jag tycker utsmycknaden är jätteviktig!




















Så här ser den ut i dagsljus




En plats för att bekänna sina synder:




Så gjorde vi på skämt en elektrisk stol med ett blodigt lakan på.




Lite uppdrag till gästerna




Passande godis




Mat till temat: Hot Buffalo wings, Pie from Hell, Extra blod (ketchup), så hade jag skurit upp röda, gula och orange paprikor, köttbullarna skulle ha varit Köttbullar i blod(tomatsås) och vi skulle ha haft Devil eggs. Till att dricka bjöd vi bland annat på Rött vin, Ramlösa granatäpple, Tropiska frukter. Tema rött alltså.




Efterrätten var självklar: Devil's Ford chocolate cake!




Så gäller det ju att vara rätt utklädd. Så här såg jag och maken ut:








Hade jag också gjort i ordning en spellista:
http://open.spotify.com/user/evabostrom/playlist/2harr6t21Tb6i9yZgvzarI

Inga kommentarer: