måndag 12 augusti 2013

Fredagsbaka Sigrid Bárány

Det blev även vanlig fredagsbakning. Kunde inte låta bli att göra en Rödvinbärskaka ur boken Spisvärme av Sigrid Bárány.




Vår Magic Bullet fick ställa upp och mala mandeln. Jag älskar den och använder den ofta!



När smeten var klar tryckte jag ut den i en pajform och täckte den med Röda vinbär som barnen plockat åt mig i trädgården. Det var lätt att trycka ut den. Dock hade jag inte på riktigt lika mycket bär som det stod eftersom barnen tappade lusten att plocka mer och jag tyckte det kunde duga.



När den hade gräddats var det dags att lägga på ett marängtäcke. Då var jag rejält sugen på att äta den!



Jag hann inte ens foto pajen när den var klar innan NÅGON var tvunget smaka den!



Mums filibaba! Gillade verkligen mandelsmaken på botten och kontrasten mellan sött och syrligt!

Inga kommentarer: