torsdag 6 juni 2013

Heja Sverige och dess författare

Det har varit en härlig nationaldag här. Barnen har varit på tivoli och fått sockervadd. De har ätit glass och badat i vår lilla plastpool. Själv har jag fått en hel del växter inköpt till våra krukor i vår trädgård. Så kan jag läsa och njuta ännu mer.

Jag vill också passa på att hylla några svenska författare som jag tycker om att läsa. Utan inbördes ordning:

Ann Rosman, Fredrik Backman, Pernilla Alm, Susanne Boll, Marianne Fredriksson, Anna Fredriksson, Sofie Sarenbrant, Johanna Lindbäck, Varg Gyllander, emma Granholm, Vibeke Olsson, Kristina Ohlsson, Lars Rambe, Johan Theorin, Stefan Tegenfalk, Mark Levengood, Martina Haag, Simona Arnstedt, Erika Vallin, Åsa Larsson, Roslund & Hellström, Viveca Sten, Sara Lövestam, Mari Jungstedt....

Det finns så många bra författare. Så jag säger: Sverige är fantastiskt!

1 kommentar:

Lena sa...

Ja vi har verkligen många fantastiska svenska författare!!