måndag 3 juni 2013

Bokklubben vid livets slut av Will Schwalbe

För mig var inte det här en bok som jag kunde plöja mig igenom. För det första så fick jag hela tiden så mycket boktips som jag var tvungen att knappa in på telefonen och då stannade ju läsningen upp. Dels så ledde denna bok till att mycket känslor rördes upp för mig eftersom min pappa dog i cancer. Så jag skulle vilja säga att det här är en sådan där bok som man avnjuter bitvis.
 
Bokklubben vid livets slut handlar mycket om boksamtal som Will Schwalbe hade med sin mamma när hon fick veta att hon hade cancer och under hela den sista tiden. Det är en fin och varm skildring av hans mamma. Det är också hyllning av böcker och vad de kan betyda, t ex hur de kan hjälpa till med att tala om svåra saker.
 
Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Bokklubben vid livets slut
Originaltitel: The End of Your Life Book Club
Författare: Will Schwalbe
Antal sidor: 297
Förlag: Modernista
ISBN: 9789174992458
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, Cdon

Inga kommentarer: