söndag 5 maj 2013

Saker min son behöver veta om världen av Fredrik Backman

Jag satt på en flygplast och skrattade högt som en vansinnig när jag läste Saker min son behöver veta om världen. Dessutom kunde jag inte låta bli att läsa en och annan sak högt. (Jag verkar inte kunna sluta göra det heller för jag har redan läst högt några saker för två personer till sedan dess! Det är också ett högt betyg i min värld). I alla fall fick jag skratta när jag behövde det desperat mycket. Det var verkligen perfekta boken just då. Jag verkligen älskar Fredrik Backmans humor. Jag läste ju  En man som kallades Ove förrut och blev så förtjust i den. Rekommenderar den fortfarande som första bok när någon frågar efter en bra bok att läsa.

I saker min son behöver veta om världen har Fredrik tagit ett par saker ur livet som småbarnsförälder och skrivit om dem på ett igenkännande och roligt sätt.

Betyg: -5 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Saker min son behöver veta om världen
Författare: Fredrik Backman
Antal sidor: 201
Förlag: Bokförlaget Forum
ISBN: 9789137138145
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, Cdon

2 kommentarer:

BokMamma sa...

Jag älskade verkligen boken om Ove så den här får jag nog också skaffa.

Boktokig Eva Boström sa...

Gör det! Den är så rolig!