tisdag 28 maj 2013

Carlstensveckan av Johanna Schreiber

Carlstensveckan är en fin och mycket somrig debut av Johanna Schreiber. Den handlar om ett seglarläger. Jag har alltid varit fascinerad av läger och velat åka på sådana. Jag hade både en kompis och en kusin som seglade som barn och jag tyckte det verkade så spännande. Med denna bok så känns det som om jag fått vara på Seglarläger. Dessutom så har jag fått tjuvstarta lite på sommaren!
 
Carlstensveckan handlar om Ebba som ska vara en vecka på seglarläger. Hon ska åka med två av sina tjejkompisar. DEt är bara 9:or som får åka och bara 25 stycken så Ebba är riktigt lycklig över att fått chansen. Fast förutom att det är roligt att åka så kanske hon hittar någon kille att flirta med och kanske några nya vänner. Men hon upptäcker också att det inte är så lätt med relationen med sina gamla vänner. Det är inte heller alltid så lätt att säga vad man egentligen känner och tycekr. Carlstensveckan blir en oförglömlig vecka.
 
Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Carlstensveckan
Författare: Johanna Schreiber
Antal sidor: 223
Förlag: B|Wahlströms
ISBN: 9789132161919
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, Cdon

2 kommentarer:

Ylva sa...

Vilken härlig somrig framsida! Plötsligt blir jag sugen på att segla trots att jag bara låg längst fram i fören en gång när vi hade en egentligen enmansjolle...

Boktokig Eva Boström sa...

Visst blir man!