onsdag 3 april 2013

The perks of beeing a wallflower

Jag älskade den här filmen. Fullkomligt älskade. Den har en viss Sarah Dessen- känsla.

The perks of beeing a wallflower handlar om Charlie, som börjar på Highschool. Han ser inte fram emot det, utan har räknat ut hur många dagar det är kvar tills han får lämna Highschool och hoppas att han ska ta sig igenom det. Men så möter han Patrick, som är sistaårsstudent, på sin träslöjdskurs och möter sedan även Patricks vän och styvsyster Sam. Plötsligt har han två vänner som han upptäcker tonårslivet tillsammans med.

Betyg: -5 av 5
Genre: Drama, Romantik
Orginaltitel: The perks of beeing a wallflower
Skådespelare: Paul Rudd, Logan Lerman, Emma Watson, Ezra Miller, Mae Whitman, Dylan McDemott
Produktionsår: 2012
Regissör: Stephen Chbosky

4 kommentarer:

Gittan sa...

Ska se den - läste boken för ett tag sedan men tyckte den var för ungdomlig så det ska bli spännande att se vad jag tycker om filmen - tror faktiskt den är bättre...

Lena sa...

Såg också denna filmen för ett tag sedan och tyckte att den var fantastiskt bra. Hade tänkt läsa boken också men jag tror inte jag bryr mig om det.

Nina sa...

Jag ville se filmen länge för jag gillar verkligen Logan Lerman. Läste boken också. Och jag gillar verkligen filmen. Boken är också bra, men jag tycker bättre om filmen. Och det beror nog mycket på Logan Lerman, han är perfekt som Charlie och jag bara älskar han.

Boktokig Eva Boström sa...

Gittan: Hoppas du gillar den lika mycket som jag!

Lena: Vad roligt att du tyckte det! :)

Nina: Ja, han är riktigt bra som Charlie.