fredag 5 april 2013

Kvinnan han älskade av Dorothy Koomson

Det här är tredje boken som jag läser av Dorothy Koomson. Jag har tidigare läst både Marsmallows till frukost och Min bästa väns dotter. Jag tyckte mycket om de båda böckerna och det är böcker som jag väl kommer ihåg vad de handlade om. Därför var jag bara tvungen att köpa Kvinnan han älskade när jag såg den på ICA. Jag blev verkligen inte besviken när jag läste den, för Kvinnan han älskade ger läsglädje. Den är lättläst, men välskriven. Så var den härligt spännande också.
Kvinnan han älskade handlar om Libby. Hon har gift sig med Jack. Jack var tidigare gift med Eve. Jack har svårt att prata om Eve och för Libby känns det som om Eve var perfekt. En dag råkar Libby ut me ut för en bilolycka tillsammans med sin man. Väl hemma igen i deras hus hittar hon dagböckerna, som hans tidigare fru Eve skrivit.Hon kan inte låta bli att läsa dem. Där får hon känna en annan Eve. En Eve som är plågad, men också rädd.
Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Kvinnan han älskade
Orginaltitel: The Woman He Loved Before
Författare: Dorothy Koomson
Antal sidor: 453
Förlag: Norstedts
ISBN: 9789113047867
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, Cdon

2 kommentarer: