söndag 28 april 2013

Hemligheternas rike av Kristin Cashore

Jag fullkomligt älskar den här serien! Den här världen som hon bygger upp är så fantastisk. Jag sjunker in i den och älskar varje minut som jag tillbringar i den. Det här är nöjesläsning när den är som störst. Jag är så glad att den här serien finns! Så älskar jag att läsa om bibliotekarien Död som har gåvan att allt han läser memorerar han. Hur läckert är inte det?

De utvalda handlar om prinsessan Bitterblue som styr sitt kungarike. En kväll ger hon sig för första gången ut i staden i sitt kungarike. Hon upptäcker en annan sida av kungariket som hon inte visste om. Hennes döde och onde fars regim har fortfarande påverkan på hennes kungarike, mer än hon förstått. Hon möter en man som heter Leck, på sin första utflykt i staden. Han och hans vän är tjuvar, men med deras hjälp får hon veta mer om sitt kungarike. Dock vet han inte om att hon är prinsessan Bitterblue eftersom hon är förklädd.

Betyg: -5 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Hemligheternas rike
Orginaltitel: Bitterblue
Del av serie: Del 3 i serien De utvaldaFörfattare: Kristin Cashore
Antal sidor: 622
Förlag: Semic
ISBN: 9789155258825
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, Cdon

3 kommentarer:

Lena sa...

Jag har lånat första delen av mitt ena barnbarn och skall läsa den ganska snart!

Lena sa...

Har lånat första delen av mitt ena barnbarn och skall läsa den ganska snart!

Boktokig Eva Boström sa...

Lena: Åh då har du bra läsning framför dig! Vad härligt att låna böcker av sitt barnbarn!