tisdag 30 april 2013

Bokklubbsträff

Nu har jag träffat mina vänner i bokklubben igen. Den här gången hade vi ett litet tillskott i form av 3-månaders Lovisa.




Hon fick en liten sångbok med Bä bä vita lamm, så hon blev ordentligt inskolad hos oss.

Vi hade läst boken De imperfekta till denna gång. Det slog mig precis att vi glömde sätta betyg på den. Dagens fokus låg inte riktigt på böcker! ;) men vi tyckte lite olika om den.

Jag gillade inte början men sen tyckte jag den tog sig. Jag gillade inte tidningsvärlden i början. Malin gillade början men var inte så förtjust i resten eftersom det påminde om noveller. Dock tyckte hon att tidningsvärlden var intressant eftersom hon jobbat i sådan i London.

Karin hade inte läst den eftersom hon är i amningsträsket och har svårt att koncentrera sig på en hel bok. Dock konstaterade hon att hon nog hade kunnat läsa den här boken eftersom den var i novellform.

Anna-Karin tyckte boken var ok. Somjag förstod det så gillade hon mer början också.

Måste mejla de andra och fråga efter betyg. Det hade varit intressant.

Fikat idag var te, nybakta bullar (lyx) och chokladbollar och vi var hemma hos Anna-Karin.

Inga kommentarer: