fredag 1 mars 2013

Filmen Hope Springs

Nog tycker jag att det här är mer drama än komedi. Det var inte ofta som jag skrattade i filmen. Inte för att den var dålig, men jag fick lite fel start i filmen. Så ibland är det inte bra att se vilken genre filmen tilldelas. När jag ser filmen så tänker jag att Meryl Streep och Tom Lee Jones är verkligen riktigt, riktigt bra skådespelare. De förvandlas verkligen till sina roller och det är en njutning att se dem. Det är en väl sevärd film.

Hope Springs handlar om ett par i senare medelåldern som har glidit ifrån varandra.  Hustrun Kay hittar en äktenskapsrådgivare i en liten stad som heter Hope Springs  Hon försöker Arnold om att åka dit och vara med i intensiv-terapi och hoppas hitta gnistan mellan dem igen. Det är dock inte så enkelt.
Betyg: -4 av 5

Genre: Drama, Romantik
Orginaltitel: Hope Springs
Skådespelare:  Meryl Streep. Tommy Lee Jones,  Steve Carell
Produktionsår: 2012
Regissör: David Frankel

4 kommentarer:

Lena sa...

Tycker också att detta är mer drama än komedi. Men det är en otroligt bra film med suveräna skådisar!

Linnea sa...

Jag gillade den inte alls.. Hade nog fel förväntningar efter att ha sett trailern (som prickar in de enda roliga scenerna i hela filmen). Tyckte den var seg!

Boktokig Eva Boström sa...

Lena: Javisst är det bra skådespelare!!!

Linnea: DEt är inte bra med fel förväntningar! Det kan förstöra mycket!

Millas Hälsoblogg sa...

Skådespelarna var bra, men tyckte inte om filmen.