måndag 25 februari 2013

Ett litet snedsprång av Denise Rudberg

Jag blev positivt överraskad av Ett litet snedsprång. Jag hade inte väntat mig att jag skulle tycka att den var så bra. Jag vet inte varför. Ibland får man bara förutfattade meningar om något. Jag upptäckte till min glädje att jag tyckte om den här boken. Den var riktigt spännande. Det var speciellt personbeskrivningarna som jag gillade. Jag är svag för personbeskrivningar! I alla fall kändes de som riktiga personer.

Ett litet snedsprång handlar om 55-åriga Marianne Jidhoff, som blir övertalad att återvända till åklagarmyndigheten. Hon återvänder motvilligt, för egentligen behöver hon inte jobba eftersom hon är rik. Men hon blir intresserad av ett fall och kan inte låta bli. Så handlar det om Paula som lever i ett olyckligt äktenskap. Hon får mystiska sms, som ger henne känslan av att någon iakttar henne.

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Ett litet snedsprång
Författare: Denise Rudberg
Del i serie: Del 1 i serien om Marianne Jidhoff
Antal sidor: 709
Förlag: Pocketförlaget
Utgivningsår: 2011
ISBN: 9789186953010
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON

3 kommentarer:

Lena sa...

Tror jag läst en bok av Denne författarinna. Borde kanske läsa fler!

Nilmas Bokhylla sa...

Började på denna men gillade den tyvärr inte alls :/

Millas Hälsoblogg sa...

Jag tyckte jätte mycket om den boken:)