söndag 20 januari 2013

Shantaram av Gregory David Roberts


Shantaram är en väldigt lång bok! Det kan man definitivt konstatera. Fast jag måste säga att det är en lättläst bok. Dessutom intressant. Men ändå så blev den i väl längsta laget för mig. Jag lyckades inte riktiktigt hålla upp intresset ända till slutet. Jag tyckte om de tänvärdheter som fanns i boken och jag gillade miljö- och personbeskrivningar som fanns i boken. Som Malin i bokklubben sa: Det kändes som att besöka Indien, fast man inte varit där.

Shantaram är en slags självbiografisk bok och bygger på självupplevda händelser. Det handlar om en brottsling som flytt till Indien. Han möter där en indisk man som heter Prebaker och detta förändrar hans liv.

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Shantaram
Orginaltitel: Shantaram
Författare: Gregory David Roberts
Antal sidor: 942
Förlag: Brombergs
Utgivningsår: 2008
ISBN: 9789173370837
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON

Inga kommentarer: