lördag 19 januari 2013

Django unchained: Recension av filmen

Jag var och såg premiären på Django Unchaied igår. Jag kan verkligen inget annat än att bara konstatera: Wow, vilken bra film! För det första så fullkomligt älskade jag humorn i filmen! Jag skrattade så jag tjöt ibland. Och ibland fnissade jag åt detaljer. Lite svårare hade jag för de blodigheter som förekom, men samtidigt så var de blodigheter inte av det slag som inspirerar till mer blodigheter. Kändes inte som glorifierande av våld. Dock hände det att jag blundade ibland. Så hänfördes jag av skådespelarprestationerna, för de var helt lysande! Jag rekommenderar absolut alla vuxna att gå och se denna!!!

Django Unchained handlar om en slav, som slår sig ihop med en tysk prisjägare i 1800-talets USA. Slavenska rädda sin fru från en hänsynslös plantageägare.

Betyg: +4 av 5

Genre: Action, Drama, Western
Orginaltitel: Django Unchained
Skådespelare: Jamie Foxx, Christoph Waltz, Leonardo DiCaprio; Samuel L Jackson, Kerry Washington
Produktionsår: 2012
Regissör: Quentin Tarantino

2 kommentarer:

Gittan sa...

Det är så roligt att läsa goda recensioner :-) läste en vänkommentar som såg filmen igår i Stockholm och publiken applåderade när eftertexten rullade :-) Måste ju se den!

Boktokig Eva Boström sa...

Gittan: Det tycker jag verkligen att du ska! Det applåderades även när jag såg den!