torsdag 18 oktober 2012

Ni älskar dem inte av Belinda Bauer

Min nya favorit bland de brittiska kriminalförfattarna är Belinda Bauer. Ni älskar dem inte förstärkte det. För när jag läste Ni älskar dem inte så hade jag riktigt svårt att slita mig från boken. Jag längtade tillbaka till den när jag inte läste. Ni vet det där magiska som långt från alltid uppstår. Man kan ju försöka förklara vad det är, men det är svårt. Men det jag kan säga är att jag gillar Belindas förmåga att skapa karaktärer som intresserar mig. Så gillar jag också att hon skriver så det är lätt att komma in i historien.
 
Ni älskar dem inte handlar om hur barn försvinner från Exmoor. Varje gång lämnas det kvar en lapp på platsen där det står Ni älskar inte honom (henne).
Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Ni älskar dem inte
Orginaltitel: Finders Keepers
Författare: Belinda Bauer
Del av serie: Tredje delen i serien om människorna i Exmoor
Antal sidor: 406
Förlag: Modernista
ISBN: 9789174991116
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON, FritzStåhl

2 kommentarer:

Annika sa...

Mmmm, Bauer är en stor favorit hos mig också och jag hoppas att hon skyndar på skrivandet lite så att jag slipper vänta så länge på nästa bok :-)

Carro sa...

Hmm den där ska jag nog ta och skriva upp faktiskt, verkar spännande! :)