tisdag 5 juni 2012

Utredd och klar angående min huvudvärk

Jag har haft ett återbesök hos min läkare, som konstaterar att:

1. Jag har massor med antikroppar när det gäller min sköldkörtel. Man skulle ha kring 20 och jag hade 273 i värde.
2. I övrigt verkar min sköldkörtel fungera och kämpar på. Den arbetar hårt!
3. Min sköldkörtel kommer att sluta fungera och jag kommer då att vara tvungen att äta medicin resten av livet.
4. Jag har en så kallad autoimmun sjukdom.
5. Man skulle kunna pröva ge mig Levaxin redan nu, men då måste jag äta det resten av mitt liv från och med nu. Så läkaren vill avvakta och se om det blir en försämring.
6. Jag ska ta prover ett par gånger per år för att läkaren ska ha koll på mina värden.
7. Min huvudvärk är nog hormonbaserad och man kan nog säga att det hela grundar sig på Sköldkörtelproblemet, men är kopplat till menstruationen och den hormonhalten.

Jag har precis haft ett huvudvärksanfall förra veckan, som var lite mildare än de tidigare. Hoppas att det var det sista!

7 kommentarer:

Monika sa...

Herregud, hoppas det löser sig för dig. Medicin eller ej.

Millas Hälsoblogg sa...

Skönt att du fått svar. Hoppas att du blir bättre utan medicin

Gittan sa...

Skönt att veta vad värken beror på men ändå tråkigt att höra. Hoppas, hoppas nu att det blir bättre!!!

Frida (påhittade nöjen) sa...

Det var inget roligt besked. Tänker på dig! Kram!

Boktokig Eva Boström sa...

Monika: Hoppas jag med!

Millas: Tack! Ja, det är faktiskt det som är bra med det hela! Så skönt att veta!!!

Gittan: Tack! Hoppas jag med!

Frida: Tack! :) Nej, inte kul att veta vad som väntar. Men det skjuter jag på framtiden. Just nu bara tacksam över att äntligen veta vad som är fel på mig. Det var så jobbigt när jag ingenting visste. Nu vet man att det finns en riktig orsak till huvudvärken.

Boklusen sa...

Så skönt att veta vad det är och att det går att göra något åt det! Hoppas att det inte blir alltför jobbigt med huvudvärken framöver innan det går att börja äta medicin!
Jag känner flera med samma problematik och det funkar bra (om det nu skulle vara någon tröst).
Kram!

Anonym sa...

Usch så trist :(. Att behöva äta medicin är inte kul, så jag håller tummarna för att du hittar ett sätt att slippa det, men ändå må bra!
Kram!