söndag 17 juni 2012

Sju sorters sommarkakor av Cecilia Vikbladh

Den här kakboken har verkligen inspirerat mig. Jag blir så sugen att baka bara jag ser den. Jag har redan hunnit pröva massor med recept ur den.

Strandkaka med smak av kanel och punch

Vaniljkaka med chokladhål

Blåbärsmuffins med färskost

Knapriga chokladkolakakor

Päronpaj med myntasocker

Bullar med kanelkolafyllning

Jag har aldrig prövat så många recept ur en kakbok på så kort tid förrut. Bara det är ett gott betyg! Ett annat gott betyg är att jag kommer utan tvekan att baka fler kakor ur boken, för jag har ett par till som jag bara MÅSTE göra! Eller egentligen så är det väl nästa alla recept som jag känner att jag bara måste göra! Bara ett par recept i början som är recept "Ur farmors kakburk" kan jag hålla mig ifrån att göra och då bara för att jag gjort dem tidigare. Fast plötsligt står jag väl och bakar dem med eftersom de är ju goda! Jag kan säga, utan att överdriva det minsta, att det här är min absoluta favoritkakbok just nu.

Betyg: -5 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Sju sorters sommarkakor
Författare: Cecilia Vikbladh
Antal sidor: 126
Förlag: ICA Bokförlag
ISBN: 9789153437581
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON, FritzStåhl

2 kommentarer:

Västmanländskan sa...

Jag fingrade på den igår. Ser så fin ut. Men jag har egentlgen bakboksstopp.

Carro sa...

Gott med lite kakor i frysen när det kommer oväntade sommargäster :)