torsdag 10 maj 2012

Visste ni?

Visste ni att Morsdag firades för första gången idag 1907? Det var ett initiativ av Anna Jarvis från Philadelphia. Det firas ju på olika datum i olika länder. Vi firar ju Mors dag den sista söndagen i maj. Jag föreslår att man ger sin mamma en bok.

Mina förslag är:

Ensamma hjärtan och herrelösa hundar

Hundar, hus och hjärtans längtan

Niceville

Sarahs andra halva

Sågverksungen

Överenskommelser

Alltid du

Utan ett ord

Paradisoffer

Flickan på kyrkogården

En flicka som kallas Alice

3 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

jo, jag vet också att i Finland och USA har dom andra datum... Trevliga tips.

Louise sa...

Jag tänkte passa på att göra just det! Tar ett relativt säkert kort med en bok jag läst och som jag är övertygad om är precis hennes stil :)

Boktokig Eva Boström sa...

Hannele: Det roliga är att datumen verkligen är utspridda över hela året för mors dag runt omkring i världen.

Louise: Bra idé!