söndag 29 april 2012

Som Zlatan fast bättre av Niclas Christoffer

Vilken liten pärla till bok! Det finns många anledningar till att jag gillar Som Zlatan fast bättre. Jag tycker om att den belyser något viktigt och som det inte pratas så mycket om, nämligen Ätstörningar hos killar. Så gillar jag den för att den är bra skriven och lättläst. Dessutom tycker jag om den för att det är en sådan bok som jag inte kan låta bli att tipsa andra om!

Som Zlatan fast bättre handlar om 15-åriga Simon som börjar på fotbollsgymnasium i Skåne. Simons pappa och lillebror flyttar med honom till Skåne. Simons mamma är död. På första träningen nämner hans tränare att han skulle röra sig lättare på planen om han gick ner ett par kilo. Simon tar till sig detta och det får hemska konsekvenser eftersom han utvecklar en ätstörning.

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Som Zlatan fast bättre
Författare: Niclas Christoffer
Antal sidor: 180
Förlag: Hoi förlag
ISBN: 9789186775179
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, Cdon, FritzStåhl