söndag 8 april 2012

Det borde finnas regler av Lina Arvidsson

Det borde finnas regler är helt underbart rolig och härligt berättad! Den har det där lilla extra! Jag beundrar hur Lina Arvidsson lyckats hitta språket hos tonåringarna. Det gör mycket för boken eftersom karaktärerna blir så mycket mer levande då.

Flera gånger skrattade jag högt. Ett exempel var när Mia förklarade att hon inte läst så många böcker, men att hon hade läst en ur Twillightserien och sedan kollade hon på filmerna.

"Jag skulle vilja vara som Bella. Människa men ändå umgås med vampyrer, fatta. Om jag vore som Bella skulle jag gå runt med ett stort pansarhalsband hela tiden, så ingen kunde misstagsbita mig."

Det borde finnas regler handlar om Mia som är fjorton år och hennes kompis Mirjam och livet som fjortonåring med förälskelser, vänskap och vanligt vardagsliv.

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Det borde finnas regler
Författare: Lina Arvidsson
Antal sidor: 316
Förlag: gilla böcker
ISBN: 9789186634186
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, FritzStåhl

Inga kommentarer: