måndag 16 april 2012

Dagens fundering: Vilka serietidningar läste du som barn?

Jag var hos min kiropraktor i fredags. Jag hade med min yngsta dotter. Hon satt och läste Bamse-tidningar medan han höll på med mig. Min kiropraktor har en dotter som är lika gammal och vi konstaterade att Bamse-tidningar är bra och att de är populära bland barn. Vi konstaterade också att alla har vi läst Bamse. Jag funderade lite över serietidningar och hade en nostalgitripp över serietidningar som jag läste som barn. Jag läste Bobo, Pellefant, Goliat, Kalle Anka och Nalle Puh. En del oftare än andra. Bamse och Kalle Anka prenumererade vi på. De andra köpte vi som lösnummer.

Vilka tidningar läste du som barn?

5 kommentarer:

Gittan sa...

Oj, jag läste många :-) Fantomen, Agent X9, Lilla Fridolf, 91:an, Min Häst, Kalle Anka, Blondie, Knasen...de kan ju inte ha kostat så mycket på den tiden som de gör idag eller också ruinerade jag mina föräldrar :-P Mina barn läste Pellefant och Bamse prenemurerade vi på såklart ;-)

Hanneles bokparadis sa...

Kalle Anka... Aku Ankka, Buffalo Bill.. Maken köper fortfarande Fantomen.

Anonym sa...

Bamse, Pellefant och Kalle Anka. Och så fanns det någon serie om Hercules minns jag :P

Vargnatts bokhylla sa...

Kalle Anka prenumererade jag på länge!
Morfar brukade läsa högt ur Lilla Fridolf, 91:an och Knasen åt mig när jag sov över där :).

Cissi sa...

Jag misstänker att det inte är jättemånga år mellan oss. Även vi prenumererade på Bamse och Kalle Anka och köpte lösnummer av Pellefant, Bobo, Goliat (har kvar ex av alla som jag nu kunna läsa ur för min son). När jag blev äldre läste jag även Fantomen, Min häst, Starlet och Agent X9 (gillade Modesty Blaise och Mandrake).
Vår 5-åring får hem Bamse i brevlådan vilket uppskattas stort.