tisdag 3 april 2012

Dagens fundering: Påskkyckling, påskägg och påskekrim Vad är bäst?

När påsken närmar sig borde man kanske vara mest intresserad av kycklingar, alltså påskkycklingar, och påskägg. Nåväl påskägg kanske jag är väldigt förtjust i. Älskar ju godis. Och kycklingar - de är ju söta! Väldigt söta! Påsken vore ju inte sig lik om man inte hade både minst en påskkyckling framme och om inte mab hade ett påskägg fyllt med godis.

Men framför allt så ser jag i påsketid fram emot att läsa en bra kriminalroman. Jag har helt tagit till mig den norska traditionen med påskekrim. Jag kan inte ens förklara varför det passar så bra med en kriminalroman till påsken, men det gör det i alla fall. Just nu har jag två spännande nya kriminalromaner att läsa. Två som gjorde att jag spontant skrek: JA! när jag fick dom! Det ser ut att bli en bra påsk för mig - oavsett om jag hunnit bli frisk eller inte!


Hur ser det ut för dig? Blir det någon påskekrim för dig? Har du någon bra som du ska läsa? Eller vad tänker du läsa i påsk? Vad ser du fram emot att läsa? Och vad är bäst: Påskkyckling, påskägg eller påskekrim?

4 kommentarer:

Caroline sa...

För min del blir det gärna deckare till sommaren men det kanske är för att de jag läser ofta släpper en ny bok då.
Själv håller jag på med Kate Mortons Dimmornas lek för tillfället och efter den vet jag faktiskt inte vad det blir. En vänta barn-bok till kanske?

Hanneles bokparadis sa...

jag älskar ägg, även de riktiga :)

Anonym sa...

Hej där, jag länkar gärna till din blogg från min :)

http://mr-pick-pocket.blogspot.se/

Boktokig Eva Boström sa...

Caroline: Dimmornas lek. Är den bra?

hannele: De är goda!

Walter lego: Gärna. Vad kul!