tisdag 28 februari 2012

Orsak till frånvaro

Hej alla som läser min blogg. Ifall ni tycker det blivit glesare med inlägg eller att jag är sen på att svara på inlägg, så har jag haft en envis huvudvärk som inte vill gå över. Idag har jag fått komma till en mycket bra läkare som undersökt mig och tagit prover. Provsvaren kommer först senare i veckan, men läkaren kunde inte hitta något fel på mig med den fysiska undersökningen av min kropp. Det var en noggrann läkare som kollade både det ena och det andra som bland annat blodtryck, balans, reflexer och ögonbotten. Det kändes väldigt bra att komma till honom! Jag var till en läkare förra veckan med och det enda som han gjorde var att skriva ut muskelavslappnande tabletter. Som inte har hjälpt det minsta kan jag säga. Nu har jag fått lite starkare värktabletter i alla fall. Så kanske det blir bättre med huvudvärken. Men inget tydde i alla fall på att det var något så allvarligt som en tumör, vilket kändes som en lättnad. För visst smög sig den tanken in, eftersom min pappa dog i cancer och fler i släkten har haft cancer. Det var en väldigt rak och öppen läkare som förklarade allt han gjorde och hur han tänkte kring mig. Så skulle alla läkare vara.

9 kommentarer:

Gittan sa...

Obehagligt när tankarna far iväg...Ta hand om dig och Hoppas du blir bättre!!!

Linnea sa...

Skönt att träffa en bra läkare. Hoppas att huvudvärken går över snart och att proverna ser bra ut!

Cissi - Bokstunder sa...

Usch, vad jobbigt. Jag förstår att tankarna lätt svävar ut mot allvarliga saker. Skönt att du blir rejält undersökt och hoppas du snart mår bättre.

Åsa sa...

Krya på dig och skönt att du får tydliga besked!

franziengland sa...

Usch din stackare!!! Det är säkert inget farligt, men urjobbigt ändå. Bra att du kommit till en bra läkare och hoppas du får besked och bättring snabbt.
Jag har haft influensa eller vad det nu kan vara när man har hög feber, huvudvärk, snuva och annat i flera dagar. Tröttsamt! Är inte van att vara sjuk och blir helt stressad av att vara totalt utslagen. Men det är väl nyttigt att uppleva det också, gissar jag.
KRYA på dig!! KRAMAR!

Boktokig Eva Boström sa...

Tack för alla era kommentarer och krya på dig hälsningar. Det värmer!!! :)

Boklusen sa...

Vad jobbigt! Hoppas att det snart går över och att du får rätt hjälp! Jag har också ofta huvudvärk och ibland väldigt ihållande. För några år sedan hade jag ont i huvudet varje dag i sex veckor, gick till läkaren precis som du, gjorde ett röntgen av huvudet. De hittade inget och huvudvärken gick över i samma veva.
Lycka till!

...med näsan i en bok... sa...

Hoppas du har fått börja må bättre!

Västmanländskan sa...

Usch, det lät onekligen läskigt. Hoppas att tabletterna hjälper.