onsdag 7 december 2011

Lucka 7 - Dagens fundering

Te är ju så gott. Just nu dricker jag juliga sådana. Jag tycker det är mysigt att byta till te med julsmak och dessutom så längtar jag efter de smakerna i juletid. Det sitter väl inprogrammerat i hjärnan att när det närmar sig jul så förknippar man det med julsmaker och så går det en signal om att man vill ha det. Även om jag nu inte drack julteer när jag var liten så åt man ju mycket tomtegröt med kanel och det är nog kanelsmaken som jag främst är ute efter.

Röda Mulen är i alla fall favoriten!





Brukar du byta till juliga teer i juletid? Vad för sorts julteer gillar du? Eller tycker du inte om julteer? Berätta!

4 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

jag har nyss vunnit jättegott glöggte, älskar allt juligt

Västmanländskan sa...

Nej, jag är inte alls fötjust i julte. Jag är så tråkig att jag håller mig till mina gamla vanliga - Earl Grey, Guteblandning och Lundablandning. Jag tror det är nejlika som jag inte gillar som "tar över" i julte.

Syster Värst sa...

Ja, jag köpte julte förra veckan. Det är väldigt kryddigt med mycket kanel och jag är också kanelälskare, så det passar bra. Däremot skulle jag nog tröttna snabbare på ett så kryddigt te om jag skulle ha det för jämnan, jämfört med de mer klassiska smakerna.

Boktokig Eva Boström sa...

Hannele: Glöggte lät spännande!

Västmandländskan: Man får vara tråkig! :)

Syster Värst: Jag brukar tröttna så där vid nyår och då är det härligt med lite fruktiga teer istället!