fredag 9 december 2011

Lucka 10: Julpynt

När jag var liten hade vi massor av kulor och annat julpynt i olika färger i vår julgran. Det var nästan inte två av samma sort. Så det har nog påverkat mig när jag pyntar julgranen hemma. Som tur är tycker min man att det är finast så också.

Vi har börjat samla på oss julpynt från olika utlandsresor. (De gånger vi rest då man börjat sälja julpynt.) Det innebär att vi har julpynt från USA, Frankrike, Portugal och nu Italien. Så har vi även fått en julkula från Kina av min lillebror. Alla dessa julgranspynt är mina käraste julägodelar. Det är något som jag samlar på förutom böcker. Har vi tur så köper vi på fler resor eller får av goda vänner! Längre ner kan ni se våra julkulor som vi köpte igår hör i Bologna.

Det finns ju en bok man kan köpa om man vill sticka egna julkulor. Det skulle jag vilja pröva någon gång. Det skulle bara kul att ha i granen!!!

4 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

Jättetrevliga souvenirer, den boken är helt underbar :) Min make vill ha olika vinglas, olika färger och former på fötter..

Hannele sa...

P.S
vi har en del saxofonspelande tomtar :)

klok som en bok sa...

Vilken bra idé med julpynt från olika länder!

Boktokig Eva Boström sa...

Hannele: DEt var också kul samlande!

Klok som en bok: Ja, det började med ett julpynt från USA sedan bara fortsatte det.