fredag 9 december 2011

Bologna

Är i Bologna just nu. Följde med maken på en jobbresa. Resan började väl så där, för ena flighten som jag skulle åka med blev inställt. Då ville de boka in mig på en resa som gjorde att jag skulle ha behövt mellanlanda i Köpenhamn och Munchen. Men det blev blev i slutändan bara Munchen. Däremot kom jag fram vid 22.40 istället för 19.30. Gäsp. Så körde flygbussen (i Sverige fel) när den skulle till Arlanda. Tydligen brukade chauffören köra en annan rutt. Så vi fick en liten extra omväg. Eller sightseeing som man också kan kalla det. Men det var lugnt för mig för jag hade gott om tid och hade redan checkat in.

Men i Bologna körde busschauffören som han hade stulit bussen. Vi brassade på i 70-80 km i timmen i staden. Jag hade gärna hamn bälte i bussen, vid inbromsningarna. Men vi kom fram fortare än beräknat i alla fall! :)

Inga kommentarer: