söndag 27 november 2011

Trevlig 1:a advent

Jag hoppas ni alla får en trevlig 1:a advent idag.


Saffransbrödet ni ser på bilden är en julkaka från Uppland, som jag passade på att göra igår när vi bakade lussekatter. Eftersom vi bor i Uppland, så tycker jag att barnen ska få lite traditioner härifrån. Även om jag i själ och hjärta är Norrlänning och hela tiden glömmer bort att mina barn inte alls är det.

Nu ska den här "Norrlänningen" lägga sig i soffan med julmusik och låtsasbrasa och njuta av lite läsning! Har redan varit duktig idag så det räcker och blir över!

7 kommentarer:

Evalinn sa...

Åh vad mysigt! Hoppas ni får en bra första advent också! :-)

Gittan sa...

Vilket fint saffransbröd du bakat!Jag önskar dig också en Trevlig Advent!

Hemlig bokvän sa...

Trevlig advent! Jag kommer att fortsätta snoka runt på din blogg och klura på julklappspaket!

Boklusen sa...

Fint! Det är ju sååå gott med lussekatter. Jag är också norrlänning:).

Boktokig Eva Boström sa...

Evalinn: Det fick vi!!!

Gittan: Tack!!!

Hemlig bokvän: Trevligt att höra från dig!

Boklusen: Det är det verkligen!!!

Nyfiken hemlig... sa...

Kommer det ett nytt inlägg med svar på frågor, eller gäller samma svar som på de tidigare bokbytena fortfarande? :)

Boktokig Eva Boström sa...

Det kommer imorgon