torsdag 3 november 2011

Hemma igen från Dunas Maspalomas

Jag är hemma igen! Eftersom mitt blogginlägg om att jag skulle åka aldrig blev publicerat av någon konstig anledning, så vet ju inte ni att jag varit borta! Men det har jag! En vecka på Gran Canaria med familjen och svärföräldrarna. Det var så härligt med sol och bad och slippa städa, laga mat, diska och tvätta! Helt otroligt skönt!!! Men det är också för att jag varit bortrest som era kommentarer tagit tid att bli godkända eftersom jag inte haft tillgång till internet så mycket. Och det är också därför som jag inte heller svarat på era kommentarer. Men det är alltid lika roligt att läsa era kommerntarer. Jag uppskattar dem mycket!!!

I denna Bungalow bodde vi:

Efterrätterna var hur goda som helst och är boven till att jag gått upp i vikt under semestern. Fast är det semester så är det! Maten var överhuvudtaget god och varierad. Vi åkte på en All inclusive-resa. Det är hur skönt som helst med barn!!! Speciellt om man har en hungrig dotter som vi har. Det fanns alltid något att äta från 8.00-22.00. Helt perfekt!!!
Var vi bodde? Vi bodde på Dunas Maspalomas och vi var väldigt nöjda. Bra rum, trevlig personal, bra mat och fint område. Så fanns det ett härligt och roligt aktivitetsgäng som kallade sig Animation team. De hade alla möjliga aktiviteter som bågskytte, vattengympa, minidisco för barnen (på kvällen), cocktailgames (som t ex kunde vara Bingo) och shower. Men den roligaste aktiviteten av alla var Splash dance. Vi dansade bland annat YMCA i poolen med plaskrörelser och skvättande. Svårt att förklara, men oj vad jag skrattade!!! Tack Macho man, Elin, Mr Chocolate (som gjorde min man så fin med grönt läppstift, kjol och peruk), Max och Kate! Vi hade det helt enkelt en underbar resa och det var lite sorgligt att åka hem.

Om jag hann läsa något! Jodå, läste en hel del... men det blev inte så mycket som jag trodde. Kom ju hem med tre olästa böcker!!!

4 kommentarer:

Desirée sa...

Ser härligt ut - perfekt uppladdning för mörka vintern!

Västmanländskan sa...

Precis dit ska vi åka i januari! jag fick det rekommenderat, men det är härligt att höra att fler barnfamiljer har trivts där.

Boktokig Eva Boström sa...

My Myself and I: Ja, precis vad jag behövde. Man borde få åka varje år! :)

Västmanländskan: Åh, ni kommer att ha det jättebra! Ska ni vara en vecka eller två?

Västmanländskan sa...

En vecka. Det är kanske bra med tanke på efterrättsbuffén ;)