tisdag 4 oktober 2011

Grön realsefest för Smaragdernas bok av John Stephens

Du som kan din ungdomstv-historia känner säkert igen namnet John Stephens. Det är han som är manusförfattare till The Gillmore Girls och OC samt producent för Gossip Girl. Han har skrivit en bok som heter Smaragdernas bok, vars releasefest jag varit på. Grönt var temat och det serverades vin och gröna drinkar. Det serverades chips- dillchips! Det hade satts upp en grön lampa, som gjorde en del av rummet grönt. Det var uppsatt boksidor i taket och bilder på smaragder. Jag har sagt det förrut och jag säger det igen. Jag gillar när man tänker på detaljer så där! Det är Skugge & Co väldigt bra på!

Vi fick träffa John Stephens via Skype (Jag kommer sedan att lägga ut en intervju med honom). Så läste Ellen Jelinek högt för oss första kapitlet ur boken. Och för den som undrar om John Stephens klarar av att skriva barn/ungdoms-böcker, kan jag säga att av det jag hörde och det jag hann läsa på vägen hem så verkar det mycket, mycket lovande!







2 kommentarer:

Ango sa...

Jag ville gå på den här releasefesten, men eftersom jag började mitt nya jobb i måndags var det inte läge att be att få sluta tidigare för att hinna med ett tåg till Stockholm. Jag hoppas det kommer funka med en annan release så småningom (för hittills har jag inte kunnat gå på någon)!
Kula tt få läsa om festen i alla fall!
Kram
Ango

Boktokig Eva Boström sa...

Ango: Synd att du inte kunde! DEt kommer säkert fler tillfällen!!! Vad är det för jobb?