onsdag 28 september 2011

Svar på frågor

Jag är med i ett pocketbyte och här är frågor som jag ska besvara:

Om böcker:
* Vilken genre eller författare gillar du bäst?
Jag gillar de flesta genrer. Jag blandar väldigt mycket när jag läser. Terry Prachett är en stor favorit liksom Neil Gaiman.

* Vilken genre eller författare är du nyfiken på?
Jag är nyfiken på att läsa Fantasy som kommit ut under 2000-talet, science fiction

* Vad har du läst, men tänkt "aldrig mer!" om..?
Jag får alltid äta upp när jag säger aldrig mer. Så jag tror att jag ska sluta säga det. Men om jag får undvika något så är det grabbiga böcker och verkligehtsbaserade böcker där barn far illa. Fast jag skulle i och för sig gärna läsa Morgan Allings bok.

* Finns det någon författare som du samlar på? Har du allt?
Terrry Pratchett. Samlar på hans böcker som är översatta till svenska. Jag har Jag har Masker, Spännande Tider, Trollkarlens stav, Magins färg, I lagens namn, Svartkonster, Det fantastiska ljuset, På lerfötter, Svinvinternatt, Häxkonster, Herrskap och häxor, Eric, Häxor i faggorna.

* Finns det någon lista publicerad, över vad du har läst genom åren?
Ja, under Årslistor

* Annat litterärt, värt att veta..?
Här finns foto på en del av de böcker som jag har men som kanske inte finns med på någon lista.
Om ätbart:
* Vad äter du för godis?
Choklad, choklad och åter choklad. Men inte mintchoklad och inte heller med lakrits. Är inte heller så fötjust i vit choklad. men annars äter jag all choklad. Jag äter lika gärna Marabou mjölkchoklad som någon mer kvalitetschoklad.

* Naturgodis - ätbart eller inte..?
Ibland gott. Choklad på =gott!

* Dricker du te eller kaffe? Favoriter? Odrickbart?
Jag dricker te: grönt eller rött. Men inte med mintsmak. Avskyr mintsmak. Dock så är jag förtjust i fruktig smak. Dricker inte kaffe.

Annat:
* Hobby?
När jag hinner, men nu var det länge sedan... så egna födelsekort (och andra kort) till vänner och familj.

* Favoritfilm?
 Pretty Woman, Livet från den ljusa sidan

* Favoritmusik?
Bo Kaspers orkester, Louis Armstrong. Ella Fitzgerald, Avril Lavigne, Nirvana, Metallica, Bon Jovi, Peter Lemarc, Jacob Hellman, Mads Langer, Snow Patrol, Chapter Two, Nils Landgren, Sara Varga, Swingfly, Takida... listan kan göras evighetslång. Det beror på vad jag är på humör just när jag ska lyssna. En viss musik fungerar vid ett tillfälle, men inte vid ett annat.

* Stjärntecken? Favoritfärg?
Jungfru. Röd. Grön. Rosa. Ljusblå.

* Samlar du på något?
Böcker ;) Ljuslyktor, ljus (fast inte doftljus eftersom jag är lite överkänslig mot starka dofter), Pysselsaker som klistermärken, anteckningsböcker

2 kommentarer:

Pockethexan sa...

Finns det plats för fler personer i ditt Pocketbyte?

Kramis!

PS: synd att du inte kunde komma till Livinggreens träff igår för det var en väldigt fin Goodiebag vi fick, det var både en tygkasse från Gudrun Sjöden o en sjal. Jag myser runti min ännu fast den är blå som inte är min favofärg på kläder o nu var det min tur att bli sminkad, alla omkring tyckte jag blev sååå fin för jag bad om mera färg fast jag tycker nog hon var lite försiktig ändå. Dottern var med som ledsagare den här gången så det kommer foton senare då får du se vad du tycker. Ses!DS

Boktokig Eva Boström sa...

Pockethexan: Det är inte mitt byte och när jag skrev det här inlägget var det för sent att anmäla sig. Jag säger till om det blir något fler.

Jo, det var synd. Men sånt är livet! fast bra att du hade en trevligt i alla fall! Det är du värd!