fredag 9 september 2011

Anders de la Mottes Releasepartyt av Buzz med bästa utsikten

Jag var på Anders de la Mottes realseparty för boken Buzz. Vi var längst upp i Hitechbuilding och vilken utsikt det var. Jag skulle inte ha något emot ha den som utsikt när jag jobbar! de valde att ha releasepartyt där eftersom den byggnaden finns med i boken. det tyckte jag var en rolig touch på det hela.


Anders de la Motte sa naturligtvis ett par ord om boken. Sedan följde jag med Lavina fram och pratade med honom. Och jodå, han var så trevlig så! Hela kvällen ledde i alla fall till att jag nu är jättesugen att läsa boken Buzz. Jag har ju inte heller läst Geim, den första boken som blivit så lovprisad. Som tur är fanns den med i Goodiebagen! Så nu måste här läsas!!!

Jag hade en mycket trevlig kväll. Jag träffade först på Lina Forss och sedan Lavina och hennes pojkvän. Efter det så pratade jag en stund med Varg Gyllander (som bland annat skrivit Bara de betydelsefulla dör). Varg berättade bland annat att deckarförfattarna ska träffas på bokmässans lördagskväll och ha trevligt tillsammans. Det tyckte jag lät roligt! Det måste vara skönt att få träffa sina kollegor så. Jag undrar om de pratar jobb eller bara nöjen. Hm... får fråga Varg nästa gång jag träffar på honom. Dessutom fick jag också träffa mannen som bland annat gjort Varg Gyllanders bokomslag.

När jag var på väg att gå fick jag sällskap med två trevliga tjejer (Amanda & Naomi) i hissen ner. Det blev så att vi slog följe till Hilton (där releasefesten fortsatte) och vi satt och pratade där och hade det bra!

2 kommentarer:

Boklusen sa...

Vilken trevlig kväll! Gilla, gilla...
Ha en skön helg!

Boktokig Eva Boström sa...

Boklusen: Ja, det var det verkliegn! Tack detsamma!!!