torsdag 25 augusti 2011

Dagens fundering: var la jag?

Är det någon mer än jag som går omkring och letar böcker hemma? Jag har blivit så urbota glömsk (eller har vi någon hustomte som är arg för att vi inte satte ur någon gröt i julas?). Hela tiden förlägger jag böcker som jag vimsar runt och letar. Inte blir det bättre av att jag HATAR att leta saker. Så det går runt ett litet åskmoln och letar och letar här hemma och muttrar ilskna haranger och önskar surt att det gick att ringa sina böcker för att höra var de ligger. Främst är det när jag måste lämna igen någon bok, som naturligtvis INTE går att låna om, som denna bok försvinner. Försvinner det böcker som går att låna om? Nejdå! Det vore väl för lyckligt och väl. Då skulle jag ju kunna leta i lugn och ro. ;)

Så -är jag ensam om att leta eller känner du igen dig? Du kanske till och med känner igen din mormor eller farmor eller mormorsmor (för ungefär så ung känner jag mig bär jag springer omkring och letar som ett yrväder)!

5 kommentarer:

mormor Hanneles bokparadis sa...

tja, det är nog min unge make som letar mest :)

Eli sa...

Om jag känner igen det ;) Och det är inte bara böcker heller! Gah, vad jag hatar att lägga bort saker jag också.

Boktokig Eva Boström sa...

Hannele: Jag känner med honom!!!

Eli: Skönt att höra att det är fler som är som jag! Vad ska vi göra åt det???

franziengland sa...

Jag känner också igen det och "hatar" att leta efter saker. Alltid är det något som är borta. Fick lite "panik" just då det var en biblioteksbok här i England som försvunnit och inte gick att hitta. Fick svälja stolheten och berätta som det var. Då var de faktiskt så snälla att de lät mig låna om den en period till och fram till dess kom den såklart fram. PUH!

Boktokig Eva Boström sa...

franziengland: Det är jättejobbigt att förlora biblioteksböcker. Skönt att du hittade din.