söndag 28 augusti 2011

Dagens fundering: Det ena leder till...

Jag läste Johanna Lindbäcks underbara "Välkommen hem", som ledde till att jag läste Sarah Dessens härliga "Mitt Perfekta liv". Det är inte en sådan konstig koppling eftersom det var Johanna som fick mig att upptäcka Sarah Dessen. Hon är väldigt förtjust i henne!!! Det är så härligt när den ena boken, som man läser, leder vidare till att man läser en annan bok fast av en annan författare. När man gör en länk mellan två böcker, som i alla fall är logisk i ens eget huvud.

Har du gjort någon sådan läsning? När den ena leder till den andra? Berätta, Berätta!

(Det är helt okej att du skriver vidare på din egen blogg om detta om du vill! Du får gärna länka.)

3 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

så där håller jag på hela tiden, kul :)

AnnaKarin sa...

Jag har just genomfört en lång radda av 'det ena leder till det andra' som startade med en bok. Ganska logiska kopplingar förvisso...men det kändes som om jag aktivt fick ta beslut att avsluta beroendekedjan innan jag skulle bli för insyltat :) Började med boken 'Jag är med bandet' som handlar om en groupies liv på 60-talet. Vilket gjorde mig nyfiken på alla som var med i boken och läste därför Keith Richards memoarer..vilket gjorde att jag blev tvungen att se filmen 'Stoned' och lyssna igenom Rolling Stones plattor. Jag som knappt lyssnat på dom innan. Är väldigt sugen på att läsa de andra medlemmarnas memoarer också...menmen..tror jag ska göra nåt annat med mitt liv först :)

Boktokig Eva Boström sa...

Hannele: Skönt att höra att det finns fler som mig.

Anna-Karin: Nej, du kan ju inte sluta nu!!! Det skulle vara spännande att se vart det leder!!!