tisdag 17 maj 2011

Sju årstider i Majas kök av Maja Söderberg

Jag tycker det är bra att det kommit ut en kokbok där recepten följer årstiderna för en hållbar framtid. Som det står i boken så håller nog kunskapen om när olika råvaror är i säsong på att försvinna. Maja Söderberg har därför gjort klimatpyramider för varje årstid. Jag tycker det här är spännande och inspirerande läsning. Jag gillar alla kommentarer om råvarorna som finns på receptsidorna.

Jag har prövat Potatissallad med sill och vårkänslor och den var god. Snålvattnet rinner på mig när jag läser boken och nästa recept som jag ska pröva blir nog antingen Nässel- och getostpaj med honungsrostade valnötter eller Rabarbermuffins med mynta och mandel.

Betyg: -4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Sju årstider i Majas kök
Författare: Maja Söderberg
Antal sidor: 157
Förlag: ICA Bokförlag
ISBN: 978-91-534-3655-3

Inga kommentarer: