fredag 11 februari 2011

Glamour och glitter blandat med lärarjobb vid halv ett på natten

Jag kommer hem från en fest med glamour och glitter och modevisning och vad gör jag då? Jo, fixar i ordning till elevernas NO-lektion imorgon. Jag står vid köksbänken och klipper och tipsexar, för att allt ska vara klart till imorgon bitti. Ingen risk att den här donnan hamnar i det blå inte. Fötterna står stadigt på golvet och förvisso är hon iklädd blå glittrig långklänning, men fokus är på skoljobbet!

Mer om festen kommer imorgon kväll.

3 kommentarer:

franziengland sa...

Oj, vad du har hunnit skriva! Och ovanpå det hinner du läsa också! Men när man gör roliga saker orkar man med mycket :) !!
Nu måste svenskläraren blunda för att jag började en mening med "och", en med "men", samt använde :) . De båda första felen brukar jag undvika, det senare är jag däremot tyvärr svag för... Jag skrev i alla fall inte "svenskaläraren", så det finns hopp! Trevlig helg!

Boktokig Eva Boström sa...

Svensklärarinnan här (dvs jag) ska inte kasta sten i glashus. Hon börjar nämligen också meningar med och samt men. Fast det ska tydligen vara accepterat nu att börja med men. Fast jag brukar också tänka på det när jag själv gör det! Det är ju i alla fall bra att jag tänker på det, även om jag inte alltid gör något åt det! ;)

franziengland sa...

Jag har också hört att det är ok nuförtiden, men jag försöker ändå lära mina barn att inte göra det, samt att skriva mig, sig och dig :) .
Vad kul att gårkvällen blev så lyckad!