måndag 7 februari 2011

Dagens fundering - Vad har du i din bokhylla?

Jag städade lite i vårt bokrum i helgen. Det var en del nya böcker som skulle in på plats i redan överfulla hyllor. Jag funderade medan jag städade över att jag skulle vilja ha en bokhylla i vårt vardagsrum med böcker, vackra bokstöd och kanske andra prydnader. Just nu är det mest böcker i våra bokhyllor, helt enkelt för att det inte får plats något annat.

Hur ser det ut i din bokhylla? Har du bara böcker? Eller har du något annat där? Vad i så fall?

9 kommentarer:

Amy sa...

Jag har mest böcker, för att det inte får plats med ngt annat. ;-)

Boklusen sa...

Jag har tidningar och böcker i bokhyllan. Mer får det som sagt inte plats hos mig heller!

EnKoppZen sa...

Det brukar finnas annat i bokhyllan, bl a bokstöd & andra prydnader, men bara för att avbryta lite, så blir det fint för ögonen tänkte jag, men annars är det mest böcker som finns kan man säga.

mimmimarie sa...

Ett par små tavlor på något ställe, en torkad bukett lavendel på ett annat ställe.

Boktagen sa...

Jag har som de flesta andra, mest böcker =) Men man kan även finna spel, puzzel, prydnadsfigurer, bokstöd, pärmar och tidningar.

Lisa H sa...

Just nu bara en massa böcker i dubbla rader för min mamma köpte en av mina billyhyllor (plus mitt billyvitrinskåp). Jag har tänkt införskaffa några halvhöga billyhyllor istället för jag vill ha mera vägg i min lägenhet! älskar fullproppade tavelväggar nästan lika mycket som en full bokhylla :)

Det finns också en massa inredningstidningar i högar och så några små boxar med cd-skivor på hyllorna längst ned.

Västmanländskan sa...

Nästan bara böcker här med - dessutom i dubbla rader på flera ställen. Men i någon hylla har vi lyckats klämma in datorprylar, en stereo, cd/skivor och en telefon. Några pärmar, kontorssaker och spel finns gömda i en hylla bakom en dörr.

Vicky sa...

Jag köpte nya Billy nyligen med dörrar. Tidigare fanns det mest böcker, men nu har jag gömt symaskinen och lite allt möjligt annat bakom de täckta delarna - bakom glaset står fortfarande mest böcker, men även ett och annat foto (tills de får lämna plats för nya böcker!)

Boktokig Eva Boström sa...

Vad kul att så många svarat!

Amy & Boklusen: Ja, det är svårt att få plats för mer än böckerna.

Vicky: Jag skulle också vilja ha billybokhylla med dörrar! Det verkar så fint och praktiskt!

boktagen: Härligt att du får plats med mer!

Lisa H & Västmanländskan: Det där med dubbla rader känner jag igen!

Mimmimarie: Det låter fint med tavlor!

Celina Huang: Det kan vara väldigt fint för ögat.