torsdag 24 februari 2011

Dagens fundering : Läsa klart = skön känsla?

Tycker du att det är skönt att bli klar med en bok eller är det skönast medan du läser? Ibland kan jag tycka att det är så skönt när jag läst klart en bok. Att just det ger en sådan lyckokänsla. Jag stänger boken med en lycklig suck. Andra gånger är jag som lyckligast just när jag läser boken och när jag stänger boken för sista gången så blir jag sorgsen. Det har inget att göra med hur bra boken är, för jag kan känna båda delarna med riktigt bra böcker. Det kan beror på typen av bok eller lästillfället. Det är skönt när jag läser en riktigt spännande eller läskig bok att nå till slutet. Eller när jag läser en kriminalroman. Då är det skönt att få veta svaret på gåtan. Men när jag läser böcker som jag mår riktigt bra av eller jag kommit romanfigurerna nära så är det svårt att lämna den världen. Speciellt om det inte är någon uppföljare.

Vad är dina tankar?

1 kommentar:

mia sa...

Jag tycker det kan vara jättejobbigt att läsa ut en bok, om den är bra vill säga. Jag läste ut Simon och ekarna igår, och jag kände mig så tom och ensam efteråt!