måndag 21 februari 2011

Dagens fundering - Förebeställning på bokrean?

Jag brukade förr förbeställa en del böcker i de fysiska bokhandlarna, men det har jag slutat med. Däremot förbeställer jag alltid någon bok på nätbokhandlarna. I år har jag förbeställt Den sista kontinenten av
Terry Pratchett och Fågelsång : 150 svenska fåglar och deras läten av Pedersen och Svensson. (Jag kanske ska nämna att jag köper inte bara böcker via förbeställning utan brukar även besöka bokreor.)

Jag undrar hur många det är som har förbeställt böcker. Kanske man vill vara säker på att få de böcker som man längtar efter. Kanske man inte har så nära till en fysisk bokhandel. Kanske den boken som man vill ha inte finns med på bokrean på den fysiska bokhandeln. Vilket skälet än är så gissar jag att det är många som förbeställt böcker på nätet.

Har du förbeställt böcker? I den fysiska bokhandeln eller på nätbokhandeln? Så får du gärna dela med dig av vilka böcker som du har beställt

7 kommentarer:

franziengland sa...

Jag brukar sällan förbeställa. Tycker om att gå runt i bokhandeln och titta på böckerna innan jag bestämmer mig. Däremot om det är något jag verkligen vill ha som jag ser kommer på rean, skulle jag förbeställa.

Hanneles bok-paradis sa...

Nej, vi har aldrig beställt, lite kul att snoka runt.

Vicky sa...

Eftersom jag inte har möjlighet att gå på någon bokrea så brukar jag förhandsbeställa lite på nätet - huruvida bokrean har börjat eller inte spelar ju inte heller någon roll eftersom jag ändå får vänta innan jag får böckerna i handen. Det blir dock mest barnböcker. I år har jag även beställt en ny upplaga av 7 sorters kakor eftersom den jag har är så väldigt sliten.

Anonym sa...

jag har förhandsbeställt lite för jag vet inte om jag kommer iväg på onsdagen. Men jag kommer att kolla in den "riktiga" rean med.

Boktokig Eva Boström sa...

franziengland: Visst är det trevligt att strosa runt!

Hanneles bok-paradis: Du gör ju så bra andra fynd!!!

Vicky: Då är det tur att internet finns!!! :) Vad har du beställt för barnböcker?

mariasbokliv: Vad blev det?

Lisa H sa...

Jepp! Jag förhandsbeställde en hel hög med böcker från Adlibris i år :) Annars brukar jag inte vara så snabb med det, men i år fanns det en hel del intressant som jag ville ha! Hämtade ut paketet igår - mitt hittills största bokpaket med 10 böcker - vilken lycka! :D

Boktokig Eva Boström sa...

Lisa H: Vad härligt!!!! :)