onsdag 23 februari 2011

Bokrean idag

Jag var faktisk inne idag på vår lokala bokhandeln och kollade in bokrean. Det ledde till att jag kom ut med en bok. Det blev en bok med GI-recept, som jag tyckte verkade bra och som jag funderat på att köpa! Nu har jag inte tänkt börja en livstil med bara GI-mat, men det kan ju vara bra att laga lite omväxlande mat. Dessutom har jag en kompis som äter GI-mat, så det ger ju också en anledning till att vara uppdaterad på det området.

Nu måste ju erkänna att jag är mest intresserad av vad ni har köpt. Så snälla... berätta, berätta, berätta!!!

6 kommentarer:

Lisa H sa...

Okej då, här kommer mina Adlibrisböcker som jag fick hem igår! Utan inbördes ordning.

No och jag - de Vigan
Sorgesång - Hustvedt
Jag skulle vara din hund (om jag bara finge vara i din närhet) - Jordahl
Ibland bara måste man - Levithan (har den i pocket sen tidigare men har lånat ut den och kände att jag hellre vill ha den i X-publishings storpocketformat med finare omslagsbild! Höjden av boknördighet?? hihi. så nu kan boklånaren behålla pocketen)
Udda - Lövestam
Kom och hälsa på mig om tusen år - Malmsten
De från norr kommande leoparderna - Malmsten
Utrensning - Oksanen
Presidentens hustru - Sittenfeld
Slutet på Mr Y - Thomas

Lisa H sa...

Uppdatering: Kom ju på att jag har en ny beställning ligger hos Adlibris! Efter Helenas (Dark Places) bokreatips-inlägg häromdagen så klickade jag ju hem Tom Perottas The abstinence teacher - fast på svenska = Lektioner i avhållsamhet.
Och eftersom en bok inte får skickas alldeles ensam så fick den sällskap av två icke-bokrea-böcker, Lee Childs Dollar och ombloggade Legend av Matheson.
:D

klok som en bok sa...

Har inte köpt något! Men en kokbok skulle jag nog behöva, avskyr att laga mat och det blir samma rätter jämnt tycker jag.

BokMamma sa...

Har inte köpt en endaste bok :( Men imorgon ska det förhoppningsvis bli ändring på det.

Karin sa...

Jag vaknade innan klockan ringde idag, och tänkte, vad ska jag göra med min extra halvtimme? Klicka in på bokrean förstås! Och jag skickade tacksamma tankar till dig, för jag betade av min "vill läsa" lista på boktipset samt hade fram dotterns (13 år) boklista där jag jämförde med böcker som du rekommenderat, samt några till 6-åringen.

Jag nämner några titlar nedan, redovisar bättre på egna bloggen senare. Nu är halvtimmen med råge förbrukad!!

Spill av Sigrid Combüchen
Paganinikontraktet av Lars Kepler
Lilla Stjärna av John Ajvide (MP3)
Jag måste berätta av Magda Eggens
Änglens lek av Carlos Ruiz Zafon
2 x P C Cast (ej rea men 99 kr/st)
2 x Martin Widmarks mysteriet-böcker samt pysselböcker ur samma serie

Några pocketböcker (ej rea, men billigt ändå)
Flickan med glasfötter
Jag finns av Maja-Maria Henriksson
Medicinen av Hans Koppel

Boktokig Eva Boström sa...

Karin: Vad kul att jag varit till hjälp och vad spännande att läsa vad du klickat hem. Ser fram emot hela listan!

Bokmamma: Hoppas du hittat många bra böcker idag!

klok som en bok: Det är bra med kokböcker för att få inspiration att laga mat. Det är just de vackra bilderna som jag är ute efter + bra och enkla recpet.

Lisa H: Vad kul att du delade med dig av vad du köpt! Jag älskar att läsa vad andra shoppat! Dels får man ju bra tips själv och dels så tycker jag bara att det är så intressant!