lördag 5 februari 2011

Aldrig, aldrig någonsin

Jag ska aldrig, aldrig någonsin byta bloggplats igen (om jag inte tvingas till det). Under mina första bloggår hade jag en annan bloggplats, men var inte helt nöjd med den. Därför bytte jag. Jag förde över en del inlägg, men det visade sig att det var inte alla. Idag satt jag och kollade så att alla inlägg kommit över till denna blogg och flyttade över de som inte var överförda. Puh! Vilket jobb! Jag säger bara en sak... Tur att jag inte bloggade lika mycket som nu och tur att jag inte läste så mycket heller!!! Men nu finns allt överfört här!!! Det känns skönt. Nu behöver jag inte kolla den gamla bloggen om jag vill läsa något om en bok som jag läste innan 2008. Nu gör det inget om den gamla bloggen försvinner!

Har ni bytt bloggplats någon gång?

6 kommentarer:

Nattens bibliotek sa...

Nej jag håller mig nog på min bloggplats. Jag är inte så teknisk så jag vet faktiskt inte om jag skulle klara av att "flytta".

klok som en bok sa...

Ja flera gånger och det är jobbigt, och tar tid från läsandet:-)!

Bokälskande bloggare sa...

Vet inte hur det fungerar för blogger/blogspot eller var du bloggade förut, men t ex wordpress har både export-och importfunktion. Väldigt smidigt. Går på en minut ungefär. Enda nackdelen är att eventuella länkar inte följer med.

Fru E sa...

Nej, fasar för att behöva göra det. Verkar så krångligt. Däremot skulle jag vilja ha en backup på alla inlägg ifall bloggsida.se skulle gå i konken eller nåt.

Ango sa...

Jag bytte min vardagsblogg...och tyvärr gick väldigt mycket förlorat med foton och sånt från 2006 och tidigare. På den andra bloggen var man tvungen att ladda upp foton till en egen webplats innan de kunde publiseras. Då fick jag lägga dem på min hemsida, vilken Telia tog bort då de ändrade system. Då valde jag att skaffa ny blogg. Jag testade ett par olika, men fastnade för Blogger, och där stannar jag nu. Nu har jag alla mina bloggar samlade där!

Evalinn sa...

Ja, det är klurigt det där. Att byta eller inte byta. Jag har bytt ett par gånger, har känt att jag behövt starta om...men det är ett gissel!