måndag 10 januari 2011

Uppdatering sjukdom

Det var som jag trodde. Jag hade halsfluss med streptokocker. Läkaren behövde inte ens göra några prover för att konstatera detta. Han bara tittade i min hals och konstaterade att jag behövde medicin. Så nu är jag på en dunderkur. På juldagen fick jag ju Kåvepenin för samma besvär, så läkaren trodde att det inte riktigt hade hjälpt och hav mig nu något starkare. Jag förstod själv också att det måste vara halsfluss med streptokocker när jag vaknade imorse, för mitt halsont hade nått orimliga höjder. Jag har varit på diet idag pga av detta (eftersom jag har haft svårigheter att t om svälja min egen saliv), men nu har det inhandlats soppa till mig för middag. Förhoppningsvis kommer medicinen att hjälpa snart också, så att det blir enklare att äta!

9 kommentarer:

Marie sa...

Krya på dig!

Nattens bibliotek sa...

Krya på dig och hoppas att du har en god bok vid din sida.

franziengland sa...

Stackare! Hoppas nu att denna medicin hjälper snabbt. Krya på dig!

Boklusen sa...

Stackare! Hoppas att du kan läsa lite i allafall;)!

Västmanländskan sa...

Stackare - krya på dig!

Anonym sa...

Usch då, låter inte kul. Krya på dig! (och koppla av med en god bok om du orkar, men det rådet kanske inte ens behöver ges :) )

Min plats i solen sa...

Usch, vad trist! Krya på dig!

Kram Lotta

Boktokig Eva Boström sa...

Tack snälla, snälla allihop för alla krya på dig hälsningar som jag fått. Det värmer hjärtat!!!

Lisa H sa...

Åh, fy bubblan! Jag verkligen hatar att ha halsfluss. Som du säger, man vill inte ens svälja sitt eget saliv för det gör så j*vla ont..! :( Hoppas det värsta onda går över snart :)