torsdag 21 oktober 2010

LCHF på mitt sätt av Ulrika Davidsson

Den här boken är full av goda recpt. Stekt sej med saffranssås, Italiensk köttfärslimpa och Räkgryta med fänkål är bara några exempel. Det är fina bilder också. Nu följer jag ju inte LCHF (low carb high fat) dieten, som den här boken berättar om och vars recpet är anpassade för, men jag tycker det är kul att variera kosten och matlagningen. Så jag tycker att man kan köpa boken även om man inte går på den dieten. Men för de som följer den här dieten så verkar boken vara bra. Det finns recept för både frukost, mellanmål, varmrätter, sallader, soppor, pajer, pizzor och efterrätter.

Det är bra att teorin bakom LCHF beskrivs samt att en del frågor som man kan ha besvaras.

Betyg: -4 av 5

-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: LCHF på mitt sätt
Författare: Ulrika Davidsson
Antal sidor: 143
Förlag: ICA Bokförlag
ISBN: 978-91-534-3601-0

Inga kommentarer: