måndag 25 oktober 2010

Ida Backlund - Rapunzel of Sweden

Förra veckan var tävlingen Ernst & Young Entrepreneur Of The Year, region norr.  Ida Backlund, från mina hemtrakter, blev också Årets kvinnliga stjärnskott i tävlingen. Hon är 25 år och har lyckats stort. Hon har ett företag som säljer hårförlängningar och omsätter... håll i er nu ... 36 miljoner... och säljer till kunder över hela världen. Jag tycker det är fantastiskt när man lyckas så och speciellt så ung. Jag önskar att jag kom på någon sådan bra idé och kunde starta företag.

Jag har förstått att hårförlängningar är populära. När man ser det danska TV-programmet Unga mödrar så verkar det ju som om alla använder hårförlängningar. Men jag undrar om det är flest ungdomar som använder hårförlängningar eller om det är lika stort i min ålder 35+ ? Och finns det de som är äldre än så som använder hårförlängningar? Använder ni hårförlängningar?

Idas bolag, IS International AB, har varumärket Rapunzel of Sweden (Jodå... namnet är inspirerat från sagan Rapunzel. Ni vet prinsessan med det jättelånga håret som är inlåst i ett torn och som räddas av en prins som använder hennes hår som klätterrep).

Läs mer och se en intervju här: Västerbottens-Kuriren

Inga kommentarer: