tisdag 26 oktober 2010

BookYourlife Drama Queens

Jag hade jättretrevligt på BookYorlife igår med min gode vän. Vi åt en god macka och drack ett glas vin och vi fick höra och se samtal med Inger Frimansson, Lina Forss, Moa Herngren samt Anna Jansson.

Det var många goda skratt och vi blev så sugna på deras nya bok (Drama Queens – i ett liv nära dig) att vi köpte varsin. Lina Forss berättade bland annat om hur hon varit en vecka hos sin pappa i Spanien och skrivit... 141 sidor! Inger Frimansson lockade till många skratt när hon berättade om sin besvärliga romanfigur som kom och störde. Anna Jansson delade sin berättarglädje med oss men avslöjade också hur hon ser på sorg. Moa Herngren berättade hur hon gör när hon skriver. Helt enkelt både intressant och roligt!

Här finns lite mingelbilder som man kan titta på. Jodå, lyckades till och med hamna med på mingelbild. Har inte riktigt vant mig med att vara framför kameran istället för bakom.

Vi fick var sin goodiebag med oss hem. I den fanns bland annat boken Nära hem av Alice Munroe. Perfekt, eftersom jag velat läsa den!

Jag blev sugen på deras readretrat, men tyvärr är det fullbokat. Det kanske återkommer till våren!

Inga kommentarer: