lördag 9 oktober 2010

Bokcirkel Mario Vargas Llosa - vilken bok?

Nu är det frågan vilken bok vi ska läsa av Mario Vargas Llosa. Det finns ju inte så många att köpa på svenska. Den som finns tillgänglig just nu är Den stygga flickans rackartyg. Så frågan är om vi ska ta den. Det finns ju diverse andra böcker att låna på biblioteket som bland annat: Bockfesten, Tant Julia och författaren, Samtal i Katedralen eller Don Rigobertos anteckningsböcker. Alla behöver kanske inte heller läsa samma böcker. Jag är själv sugen på att läsa Det gröna huset eller Samtal i katedralen. Båda har jag hört gott om. Så var det förslag på Tant Julia och författaren. Man skulle kunna göra så att man läser en bok i första hand, så en annan bok i andra hand. Vad tror ni om det?

Nej, jag har inte alls svårt att ta beslut idag! ;) Min hjärna är helt slut efter denna arbetsvecka, så jag behöver förslag på hur ni tycker vi ska göra.

Uppdatering:
Nordstetds skriver så här:
Bockfesten, Det gröna huset, Paradiset finns om hörnet och Den stygga flickans rackartyg trycker vi i inbundet, och Tant Julia och författaren kommer i storpocket. Böckerna kommer om ca två veckor! På Bokus kan du boka redan nu.

2 kommentarer:

Rondine sa...

Svårt att välja. Skrivet OM, hittar jag bara på
"Den stygga flickans rackartyg".
Enklast om du bestämmer, men det måste ju vara en bok som det är lätt att få tag på.

Boktokig Eva Boström sa...

Ja... det är ju lättast så! Jag funderar lite till!