tisdag 3 augusti 2010

Sammanställning juli

Så har en ny månad gått och semestern är inne på sina sista dagar. Därför är det dags att summera hur juli månad blev läsemässigt. Denna månads överraskning (för mig) var att jag läste övervägande kvinnliga författare. Det reflekterade jag inte över medan jag läste.

Vickis vintage butik av Isabel Wolff (Betyg -4)
Pansarhjärta av Jo Nesbø (Betyg 4)
Välkommen till himlen av Fannie Flagg (Betyg +4)
Mirakelmannen av Jonas Moström (Betyg 4)
Fler kladdkakor av Mia Öhrn (Betyg -5)
Begärets nio växter av Margot Berwin (Betyg +3)
Själakistan av Ann Rosman (Betyg +4)
Små blå män av Terry Pratchett (Betyg: 4)
Den farliga leken av Mari Jungstedt (Betyg: 3)
Ett tal till min systers bröllop av Linda Skugge (Betyg: -4)
Drömfabriken av Maria Hamberg (Betyg: +4)
De dödas ombud av M.R. Hall (Betyg: 4)
Jag vägrar dö nyfiken av Babben Larsson (Betyg: -5)
Pärlan i lakritsremmen av Boj Kewenter (Betyg: 4)

Emmy Moréns dubbla liv av Barbara Voors (Betyg -4)
Midnattsmanifestet av David Whitley (Betyg +4)
Älskade Danny av Linzi Glass (Betyg: +3)
Sommaren jag blev vacker av Jenny Han (Betyg: +4)

Allie Finkles regler för tjejer - Flytten av Meg Cabot
Öppna ditt hjärta av Coleen Murtagh Paratore
Kaninkatastrofen av Ingelin Angerborn och Jenny Karlsson

Betyg -5: 2 st
Betyg +4: 5 st
Betyg 4: 5 st
Betyg -4: 3 st
Betyg +3: 2 st
Betyg 3: 1 st

Norsk: 1 st
svenska: 10 st
amerikanska: 6 st
brittisk: 4 st

Kvinnliga författare: 16 st
Manliga författare: 5 st

barnbok: 3 st
chick-lit: 2 st
ungdomsbok: 4 st
skönlitteratur:  4 st
biografi: 1 st
fantasy: 1st
bakbok: 1 st
kriminalroman: 5 st

Totalt: 21 böcker varav 4 ungdomsböcker och  3 barnböcker

4 kommentarer:

Amy sa...

Herrej*klar vad du har läst!!
Jag som trodde jag hade varit duktig som läst 8-9 st....
Jag bugar!! =)

enligt O sa...

Oj, inte dåligt. Du har hunnit med en hel del!

Boktokig Eva Boström sa...

Tack! Jo, det känns bra att jag hunnit med så många! Känns skönt i bokläsarsjälen! :)

Anonym sa...

Vad roligt med sådana sammanställningar. Kanske vore något att ta efter! När jag hinner...