torsdag 15 juli 2010

Sammanställning juni 2010

Sent omsider  kommer en sammanställning över juni. Denna månad var väl ganska normal läsmässigt sett, fast jag tycker nog att jag fått lite läst när jag jämför med andra månader!

FUP av Jim Dodge (betyg +3)
När man skjuter arbetare av Kerstin Thorvall (betyg -5)
Fånge i hundpalatset av Martina Haag (betyg -4)
Förbjuden frukt av Sarah Addison Allen (betyg 4)
Enzo och konsten att köra i regn av Garth Stein (betyg +4)
De sex misstänkta av Vikas Swarup (betyg +4)

Vatten och vidunder av Marcus Sedgwick
Den magiska hajtanden av Eva Susso
Ika & Ibsen Onda ögat av Mikael Engström
Megakillen och havets skräck av Martin Olczak
Baksidans hemliga hjältar av Peter Arrenhius

Persikosommar av Jodi Lynn Anderson (betyg 4)
Det är så logiskt alla fattar utom du av Lisa Bjärbo (Betyg +4)

Sommar med Ernst av Ernst Kirchsteiger & Mia Gahne (betyg 4)
Raw delight av Erica Palmcrantz Aziz och Irmela Lilja (Beytg +4)
Att samtala med barn: genom att lyssna med fyra öron av Ylva Ellenby & Barbro von Hilgers (Betyg 4)

Betyg -5: 1st
Betyg +4: 4st
Betyg 4: 4st
Betyg -4: 1st
Betyg +3: 1st

indisk: 1 st
svenska: 10 st
amerikanska: 4 st
briitisk: 1st

Kvinnliga författare: 9 st
Manliga författare: 8 st

barnbok: 5 st
ungdomsbok: 2 st
skönlitteratur: 4 st
kåserier: 1 st
bakbok: 1st
pedagogik: 1st
inredning: 1st
kriminalroman: 1st

Totalt: 16 böcker varav 2 ungdomsböcker och 5 barnböcker

4 kommentarer:

Linnea sa...

Oj, vad du måste läsa snabbt! :)

Anonym sa...

Jag har sagt det förut och säger det igen - du läser galet snabbt!

Lisa H sa...

Jäklar vad mycket du läser på en månad! Härligt :)

Själv är jag nöjd om jag lyckas klämma 1-2 böcker.. Tycker tiden bara tickar iväg, det kan gå flera dagar ibland utan att jag öppnar boken jag håller på med.. Borde verkligen ta mig mer tid att läsa, jag älskar det ju..! Men det är mycket beroende på hur boken jag håller på med är. Om den är jättebra läser jag såklart varje dag! Då kan det gå undan! Men om jag inte riktigt faller för boken direkt så är det sämre med lässtunderna..

klok som en bok sa...

som vanligt en fullspäckad lista med massa bra läsupplevelser:-) Tror inte jag heller har sammanfattat min juniläsning faktiskt, dags att göra det...