söndag 11 juli 2010

Dagens fundering: För bra väder?

Idag har det varit strålande solsken och 31 grader. Kanonväder! Fast inte bra väder för min läsning! Även fast jag hade fina läsmöjligheter när lilltösen sov och stortösen lekte på egen hand, så fick jag knappt något läst. Det var helt enkelt för varmt! Jag kunde inte koncentrera mig! Jag läste om samma sida flera gånger innan jag gav upp! Min hjärna fungerar inte när det blir för varmt!

Så jag måste nog säga att det verkar finnas för bra väder, i alla fall när jag ska läsa! Hur har det varit för er idag? Har ni fått något läst?

7 kommentarer:

Åsa (kafka på jobbet) sa...

Oj, oj, oj, om jag har! Satt på balkongen med fötterna i en hink med kallvatten och en god bok i händerna. Rekommenderar metoden starkt.

Amy sa...

Jag sitter inne med AC på och då blir det inga problem att läsa. ;-)
Tyvärr är boken jag håller på med just nu (Kathy Knight) riktigt tråkig stundtals. Men jag SKA komma igenom den, jag måste läsa ut den. Konstigt men sant.

klok som en bok sa...

nej här blir det inte heller mycket läst i värmen. Men man får ta igen det till hösten när regent piskar och man kan krypa ner i soffan under en filt och en kopp te:-)

BokMamma sa...

Det har varit lite för bra väder på sistone. Inte mycket läst här heller, man kokar ju...

Ida/Booklovin' sa...

Nej, jag får nog hålla med dig. Värme och jobb, då slarvar jag lite. Men när det är lagom varmt går det ju toppen :)

Rondine sa...

Såg ju inte detta förrän idag, men värmen är ju densamma.
Ja, jag har läst på stranden idag och fortsätter nog lite senare i trädgården under något av äppelträden.
Läste ut Nej! Jag vill inte gå med i en bokcirkel (Virginia Ironside) och ska fortsätta med Skrämmer dig minuten (Torgny Lindgren)

a-lo sa...

Jag sover så himla dåligt på nätterna (rekordvarm lägenhet och höggravid = dålig kombo) att jag tar igen läsningen då :)